OpsterLanders opent meldpunt gemeentelijke dienstverlening

maart 17, 2014 in nieuws door Redactie

Gorredijk | Oppositiepartij OpsterLanders heeft zaterdag een digitaal meldpunt geopend. Alle burgers kunnen hier hun klachten doorgeven met betrekking tot hun contacten met gemeente Opsterland. Dit kan gaan over slechte communicatie, onheuse behandeling, te ingewikkeld papierwerk en dergelijke. Binnen twee dagen werden al vijftig meldingen ontvangen.

“Dit jaar ontvingen we in het eerste kwartaal aanzienlijk meer klachten over de gemeentelijke dienstverlening”, constateert Johan Sieswerda van OpsterLanders. Daarom heeft de partij besloten een centraal Meldpunt Gemeentelijke Dienstverlening in het leven te roepen.

Via het meldpunt kunnen niet alleen (verborgen) klachten geïnventariseerd worden, ook positieve ervaringen kunnen gemeld worden. Het ligt in de bedoeling om de conclusies een aanbevelingen van het meldpunt aan te bieden aan het gemeentebestuur van Opsterland zonder dat de burgers met naam en toenaam worden genoemd. Hiermee wil OpsterLanders bereiken dat de dienstverlening verbeterd wordt.

Het meldpunt is tot en met 30 april geopend voor alle burgers van Opsterland. De verzamelde klachten en opmerkingen worden een maand na 30 april vernietigd.