dierenarts-adv-compleet

Balenpers vliegt in brand aan Alde Ie bij Gorredijk

Gorredijk | De brandweer van Gorredijk kwam vrijdagmiddag in actie voor een brandend landbouwvoertuig. Het ging om een balenpers die in brand stond op de Alde Ie bij Gorredijk. Toen de brandweer ter plaatse kwam, was de balenpers inmiddels losgekoppeld van de tractor. Er werd meteen begonnen met blussen. Door de brand lekte er hydraulische olie op het wegdek. De gemeente werd ingeschakeld om deze olie te verwijderen. Na een uur was de brand meester en werd de balenpers afgevoerd.

Kortsluiting zet woning Mouterij vol rook

Gorredijk | Kortsluiting in een woning aan de Mouterij in Gorredijk zorgde zondagavond 4 mei voor rookontwikkeling. Toen de gewaarschuwde brandweer arriveerde, stonden de bewoners al buiten. De bovenverdieping van de woning werd gecontroleerd op brandhaarden. De rookwolken bleken veroorzaakt door kortsluiting. Er bleek geen vuur te zijn. Alle ramen werden geopend om de woning te luchten. De woning werd vervolgens met een warmtebeeldcamera gecontroleerd. gelucht. Ook werd er nog met een warmtebeeldcamera gekeken of er ook een brandhaard was maar dit bleek niet het geval.

Brandweer Gorredijk redt schaap uit sloot bij Badweg

Gorredijk | De brandweer van Gorredijk rukte dinsdagmiddag uit om een schaap uit het water aan De Badweg te redden. In eerste instantie konden reeds aanwezige politieagenten het schaap niet vinden. Na een korte zoektocht werd het dier aangetroffen in een sloot tegen de weg aan, ter hoogte van Broekens. Gehuld in waadpakken gingen twee brandweermannen het water in. Ze legden een touw om de hoorns van het dier en trokken haar zo op het droge. Ongedeerd kon het dier zich vervolgens weer bij de kudde voegen.

Brandweer rukt uit voor ‘gaslucht’ in Compagnonsstrjitte

Gorredijk | In een blok van acht woningen aan de Compagnonsstrjitte in Gorredijk werd vanavond, zaterdag 1 maart, een vreemde lucht geroken. De gealarmeerde brandweer heeft alle bewoners van de acht woningen uit hun huizen gehaald. De straat werd afgezet en voor de zekerheid werden twee ambulances opgeroepen. Vermoedelijk ging het om een impregneerlucht. Verschillende bewoners klaagden over hoofdpijn. De brandweer heeft metingen in de huizen verricht. Hierbij werd niets bijzonders gevonden. Na ventileren van de woningen mochten de bewoners een kleine twee uur later naar binnen. Burgemeester Francisca Ravestein kwam langs om met de bewoners en hulpdiensten te praten.
lees verder