Kassabon Albert Heijn is geld waard bij BP
september 29, 2014 in nieuws door Redactie
Helemaal nieuw is dit fenomeen niet. In de Verenigde Staten wordt de achterkant van kassabonnen al jaren bedrukt met reclameboodschappen. In Nederland gebruikten bedrijven de ruimte tot nu toe vooral voor zelfpromotie. Supermarkten krijgen niet betaald voor de reclame die ze op hun bonnetjes afdrukken. Wel zijn de met reclame bedrukte kassarollen gratis. Naast vestigingen van Albert Heijn, doen ook Poiesz, Jumbo en C1000 mee. Adverteerders zijn over het algemeen lokale ondernemingen, maar ook franchisers van ketens zoals Hema en Intersport maken gebruik van de nieuwe advertentieruimte.
Voordeel voor iedereen
Het concept (KassabonDeals.nl) is zo effectief omdat het de belangen van zowel consument, de adverteerder en de supermarkt verenigt. De consument waardeert de bruikbare promoties en/of kortingsbonnen en komt daardoor vaker terug in de winkel. De adverteerder communiceert rechtstreeks met de eigen lokale doelgroep tegen minimale kosten. Bovendien wordt er geen extra
papier verbruikt voor een dergelijke promotie, wat weer ten goede komt voor het milieu.
Oktober Carwashkorting
In oktober geeft BP Moll tegen inlevering van de lokale Albert Heijn kassabon maar liefst 50% korting op een Car wash programma naar keuze. Albert Heijn klanten uit Gorredijk kunnen dus de hele maand hun auto voor de helft van het normale wastarief laten wassen.