Kassabon Albert Heijn is geld waard bij BP

september 29, 2014 in nieuws door Redactie

Let op de achterkant van uw kassabon. Deze is geld waard.

Let op de achterkant van uw kassabon. Deze is geld waard.

Gorredijk | Wie zijn kassabon na ontvangst gedachteloos tot een prop verfrommelt en in de prullenbak gooit, zal het nog zijn ontgaan. Maar steeds meer supermarkten in Nederland geven kassabonnen met reclameboodschappen op de achterzijde. Ook lokale ondernemers in Gorredijk slaan de handen ineen, waarbij klanten van Albert Heijn Gorredijk tegen inlevering van de kassabon bij BP Moll een fikse carwash korting ontvangen.

Helemaal nieuw is dit fenomeen niet. In de Verenigde Staten wordt de achterkant van kassabonnen al jaren bedrukt met reclameboodschappen. In Nederland gebruikten bedrijven de ruimte tot nu toe vooral voor zelfpromotie. Supermarkten krijgen niet betaald voor de reclame die ze op hun bonnetjes afdrukken. Wel zijn de met reclame bedrukte kassarollen gratis. Naast vestigingen van Albert Heijn, doen ook Poiesz, Jumbo en C1000 mee. Adverteerders zijn over het algemeen lokale ondernemingen, maar ook franchisers van ketens zoals Hema en Intersport maken gebruik van de nieuwe advertentieruimte.

Voordeel voor iedereen

Het concept (KassabonDeals.nl) is zo effectief omdat het de belangen van zowel consument, de adverteerder en de supermarkt verenigt. De consument waardeert de bruikbare promoties en/of kortingsbonnen en komt daardoor vaker terug in de winkel. De adverteerder communiceert rechtstreeks met de eigen lokale doelgroep tegen minimale kosten. Bovendien wordt er geen extra
papier verbruikt voor een dergelijke promotie, wat weer ten goede komt voor het milieu.

Oktober Carwashkorting

In oktober geeft BP Moll tegen inlevering van de lokale Albert Heijn kassabon maar liefst 50% korting op een Car wash programma naar keuze. Albert Heijn klanten uit Gorredijk kunnen dus de hele maand hun auto voor de helft van het normale wastarief laten wassen.